Znajdź nas na Facebook'u
Menu dostępności (CTRL+U)
Zmień kontrast
Podświetl linki
Zatrzymaj animacje
Powiększ tekst
Szerokość tekstu
Wysokość linii
Resetuj ustawienia
Wyszukiwarka

Ramowy Rozkład Dnia

Będący podstawą do opracowania przez nauczycieli szczegółowych rozkładów dnia dla poszczególnych grup.

Praca z dziećmi prowadzona jest w zależności od warunków atmosferycznych w sali bądź na świeżym powietrzu.

 

godzinacharakter
6.00 - 7.00Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
7.00 - 8.30

 Stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw: manipulacyjnych, konstrukcyjnych, tematycznych, dydaktycznych, innych.
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Zabawy ruchowe ze śpiewem, organizowane w sali zabaw, sali gimnastycznej, ogrodzie przedszkolnym.

8.30 - 9.15

Przygotowanie do śniadania . Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe.
Śniadanie.
Rozwijanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłku, dbałość o ład i porządek wokół siebie.

9.15 - 10.15

Zajęcia wspierające rozwój dziecka będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego. Aktywność dzieci kierowana przez nauczyciela; zespołowa, grupowa i indywidualna,jednolita i zróżnicowana, organizowana w celu wsparcia całościowego rozwoju dzieci w sferze poznawczej, językowej, matematycznej, muzycznej, plastycznej, ruchowej i zdrowotnej.

10.15 - 11.30

Prowadzenie różnego rodzaju zabaw, gier, zajęć sportowych, obserwacji przyrodniczych, prac gospodarczych i porządkowych w ogrodzie. Spacery. Wycieczki. Uroczystości. Swobodna działalność dzieci w kącikach zainteresowań i pracowniach.

11.30 - 12.00

Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu.
Obiad.
Profilaktyka stomatologiczna.

12.00 - 12.30

Odpoczynek dzieci w formie regulowanej przez nauczyciela; bajkoterapia, ćw. relaksacyjne, zabawy tematyczne wg zainteresowań dzieci.

12.30 - 13.45

Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy ruchowe, sportowe w ogrodzie , obserwacje przyrodnicze.

13.45 - 14.00

Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku.

14.00 - 14.30

Podwieczorek.
Wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku.

14.30 - 17.00

Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Indywidualna aktywność zróżnicowana, podejmowana z inicjatywy dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym.

 

godzinacharakter
6.00 - 7.00Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
7.00 - 8.30

Stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw: manipulacyjnych, konstrukcyjnych, tematycznych, dydaktycznych, innych. 
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Zabawy ruchowe ze śpiewem, organizowane w sali zabaw, sali gimnastycznej, ogrodzie przedszkolnym.

8.30 - 9.15

Przygotowanie do śniadania . Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe.
Śniadanie.
Rozwijanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłku, dbałość o ład i porządek wokół siebie.

9.15 - 10.00

Zajęcia dydaktyczne będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego. Aktywność dzieci kierowana przez nauczyciela; zespołowa, grupowa i indywidualna, jednolita i zróżnicowana, organizowana w celu wspomagania rozwoju dzieci w sferze poznawczej, językowej, matematycznej, muzycznej, plastycznej, ruchowej i zdrowotnej. Kształtowanie umiejętności intelektualnych i społecznych w sali lub w ogrodzie.

10.00 - 11.30

Prowadzenie różnego rodzaju zabaw, gier, zajęć sportowych, obserwacji przyrodniczych, prac gospodarczych i porządkowych w ogrodzie. Spacery. Wycieczki. Uroczystości.
Działalność dzieci organizowana w kącikach zainteresowań i pracowniach.

11.30 - 12.00

Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu.
Obiad.

12.00 - 13.30

Odpoczynek dzieci w formie regulowanej przez nauczyciela; bajkoterapia, ćw. relaksacyjne, zabawy tematyczne wg zainteresowań dzieci.

13.30 - 14.00

Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze.

13.45 - 14.00

Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku.

14.00 - 14.30

Podwieczorek.
Wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku.

14.30 - 17.00

Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy ruchowe, z elementami sportu i obserwacje przyrodnicze w ogrodzie, pracowniach.