Ramowy Rozkład Dnia
Będący podstawą do opracowania przez nauczycieli szczegółowych rozkładów dnia dla poszczególnych grup.
Praca z dziećmi prowadzona jest w zależności od warunków atmosferycznych w sali bądź na świeżym powietrzu.
dla dzieci 5 letnich
| godzina | charakter |
| 6.00 - 7.00 | Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. |
| 7.00 - 8.30 | Stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw: manipulacyjnych, konstrukcyjnych, tematycznych, dydaktycznych, innych. |
| 8.30 - 9.15 | Przygotowanie do śniadania . Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe. |
| 9.15 - 10.15 | Zajęcia wspierające rozwój dziecka będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego. Aktywność dzieci kierowana przez nauczyciela; zespołowa, grupowa i indywidualna,jednolita i zróżnicowana, organizowana w celu wsparcia całościowego rozwoju dzieci w sferze poznawczej, językowej, matematycznej, muzycznej, plastycznej, ruchowej i zdrowotnej. |
| 10.15 - 11.30 | Prowadzenie różnego rodzaju zabaw, gier, zajęć sportowych, obserwacji przyrodniczych, prac gospodarczych i porządkowych w ogrodzie. Spacery. Wycieczki. Uroczystości. Swobodna działalność dzieci w kącikach zainteresowań i pracowniach. |
| 11.30 - 12.00 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
| 12.00 - 12.30 | Odpoczynek dzieci w formie regulowanej przez nauczyciela; bajkoterapia, ćw. relaksacyjne, zabawy tematyczne wg zainteresowań dzieci. |
| 12.30 - 13.45 | Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy ruchowe, sportowe w ogrodzie , obserwacje przyrodnicze. |
| 13.45 - 14.00 | Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku. |
| 14.00 - 14.30 | Podwieczorek. |
| 14.30 - 17.00 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Indywidualna aktywność zróżnicowana, podejmowana z inicjatywy dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym. |
dla dzieci 3 i 4 letnich
| godzina | charakter |
| 6.00 - 7.00 | Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. |
| 7.00 - 8.30 | Stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw: manipulacyjnych, konstrukcyjnych, tematycznych, dydaktycznych, innych. |
| 8.30 - 9.15 | Przygotowanie do śniadania . Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe. |
| 9.15 - 10.00 | Zajęcia dydaktyczne będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego. Aktywność dzieci kierowana przez nauczyciela; zespołowa, grupowa i indywidualna, jednolita i zróżnicowana, organizowana w celu wspomagania rozwoju dzieci w sferze poznawczej, językowej, matematycznej, muzycznej, plastycznej, ruchowej i zdrowotnej. Kształtowanie umiejętności intelektualnych i społecznych w sali lub w ogrodzie. |
| 10.00 - 11.30 | Prowadzenie różnego rodzaju zabaw, gier, zajęć sportowych, obserwacji przyrodniczych, prac gospodarczych i porządkowych w ogrodzie. Spacery. Wycieczki. Uroczystości. |
| 11.30 - 12.00 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
| 12.00 - 13.30 | Odpoczynek dzieci w formie regulowanej przez nauczyciela; bajkoterapia, ćw. relaksacyjne, zabawy tematyczne wg zainteresowań dzieci. |
| 13.30 - 14.00 | Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze. |
| 13.45 - 14.00 | Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku. |
| 14.00 - 14.30 | Podwieczorek. |
| 14.30 - 17.00 | Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy ruchowe, z elementami sportu i obserwacje przyrodnicze w ogrodzie, pracowniach. |